ZIELEŃ TO ŻYCIE 2017 – 25. Międzynarodowa Wystawa w Warszawie








Targi Green Day w Nadarzynie 7-9 kwietnia 2017









Targi AGROTECH w Kielcach 17-19 marca 2017









Nowa różnorodność konfiguracji - jedna maszyna o charakterze modułowym




Firma Weidemann rozszerza tradycyjną serię urządzeń Hoftrac o model 1380.
Kompaktowa konstrukcja, niski punkt ciężkości, mały promień skrętu i wysoka wydajność – te cechy od lat wyróżniają serie urządzeń Hoftrac i nieustannie decydują o dużym sukcesie maszyn. Nowy model 1380 uzupełnia teraz serię urządzeń Hoftrac o nową maszynę, która urzeka w szczególności swoją różnorodnością konfiguracji.
1380 dysponuje 2 silnikami Perkins, jednym o mocy 31,4 kW (43 KM) i jednym o mocy 35,7 kW (49 KM). Do wyboru są trzy różne osie (T94, T110 i PA940), które można połączyć z czterema różnymi formami napędu. Wszystkie osie mogą osiągać prędkość 20 km/h lub 30 km/h i mogą być wyposażone w 100% blokadę mechanizmów różnicowych. Ponadto siły ciągu przy osiach T można zwiększyć do 15.
Zależnie od wykonywanego zadania do modelu 1380 można dobrać odpowiednie urządzenie załadowcze. Kinematyka P przekonuje do siebie wysokim ciężarem wywracającym, zapewniając szybkie ładowanie i przeładunek materiałów. Aby pokonać wysokie boki skrzyni ładunkowej, do wyboru jest wariant „wysokość skoku”. Kinematyka P-Z to połączenie klasycznej kinematyki P i Z, która oferuje dodatkową siłę wyrywającą w połączeniu ze znaczną wysokością skoku i dokładnie ustawionym prowadzeniem równoległym.
Ponadto model 1380 dysponuje trzema różnymi stanowiskami operatora. Standardowo jest wyposażony w dach operatora. W celu ułatwienia wejścia w przypadku nowego dachu operatora, znanego z modelu 1880, słupek A przesunięto dalej do przodu. Ponadto dach umożliwia wyposażenie w przednią i tylną szybę. W przypadku przejazdów poniżej 2 m, poleca się składany dach EPS (Easy Protection System), który można przygotować do niskiego przejazdu zaledwie kilkoma prostymi ruchami. Optymalną wygodę podczas każdej pogody zapewnia odpowiednio wymiarowana kabina oferująca dużą swobodę ruchu.
Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Hoftrac również nowy 1380 ma do wyboru różne opcje hydrauliki, rozmaite opony i urządzenia dodatkowe. Dzięki zasadzie modułowości różnorodnego wyposażenia i opcji użytkownik otrzymuje dokładnie maszynę, która odpowiada zadaniom i wymaganiom zakładu. A najlepsze w koncepcji nowego urządzenia Hoftrac jest to, że klient płaci jedynie za konfigurację indywidualnej maszyny, zatem tylko za to, czego rzeczywiście potrzebuje.





Ładowarka kołowa i teleskopowa serii 40 i 50 z nowymi silnikami i opcjami



Konsekwentna kontynuacja norm spalinowych.
Ładowarka kołowa i teleskopowa 4080/4080T oraz 5080/5080T spełniają teraz wymagania bieżącej normy spalinowej. Serię 40 można teraz wyposażyć w trzy różne silniki Perkins: 55 kW (75 KM), 75 kW (102 KM) oraz 90 kW (122 KM). Wariant 75 KM odpowiada normie emisji spalin IIIB z DPF (filtr cząstek stałych dla silnika wysokoprężnego), warianty 102 oraz 122 KM odpowiadają normie emisji spalin IV (Tier 4 final). Seria 50 ma do dyspozycji większy silnik 90 kW (122 KM). W przypadku obydwu wariantów silników przetwarzanie spalin odbywa się za pomocą DOC (katalizator oksydacyjny) w połączeniu z SCR-Kat (selektywna redukcja katalityczna). Roztwór mocznika (zwany również Diesel Exhaust Fluid DEF) jest wtryskiwany po DOC, miesza się ze spalinami, po czym dochodzi do jego reakcji z SCR-Kat. Zbiornik znajduje się na półwoziu przednim maszyny. Nowe silniki umożliwiły dalszą redukcję emisji substancji szkodliwych. Przerobiono dopływ powietrza do komory silnika: powietrze jest teraz zasysane z tyłu, co odzwierciedlają nowoczesne projekty maski silnika. Nowy filtr powietrza ze zintegrowanym oddzielaczem cyklonowym chroni silnik i zmniejsza wymagania serwisowe, czyszcząc zasysane powietrze już wcześniej z większych cząstek zanieczyszczeń. Aby jeszcze bardziej zredukować prace konserwacyjne opcjonalnie oferowane jest odsysanie próżniowe. Opcjonalnie dostępnej dodatkowej chłodnicy oleju nie trzeba teraz już dłużej montować z przodu maszyny, ale znajduje ona ostatnio swoje miejsce również w komorze silnika.
W ładowarkach teleskopowych 4080T i 5080T są teraz montowane większe siłowniki przechyłu, co wpływa pozytywnie na siły wyrywające. W celu podłączania i odłączania urządzeń dodatkowych napędzanych hydraulicznie wszystkie nowe ładowarki kołowe i teleskopowe oferują szczególną funkcję: przycisk redukcji ciśnienia 3. obwodu sterowania jest dobrze dostępny na zewnątrz na ramieniu teleskopowym lub załadowczym. Dzięki temu jeszcze szybciej i skutecznie można wymieniać urządzenia dodatkowe. Funkcja działa przy włączonym zapłonie lub silniku.



Również stanowisko operatora ma kilka nowości: stopnice stopnie są większe i wygodniejsze oraz mają zgrubny bieżnik zapewniający optymalną podporę. Opcjonalnie dostępna jest klimatyzacja dachowa, które przekonuje do siebie większą wydajnością. Nowością jest również 3,5-calowy kolorowy wyświetlacz z rozszerzonymi funkcjami. Dzięki temu na wyświetlaczu można wyświetlić np. liczbę godzin konserwacyjnych lub godzin w ciągu dnia. Do nowości należy również zapadka 4. obwodu sterowania lub opcji High-Flow. Dzięki temu praca ze specjalnym osprzętem dodatkowym jest jeszcze wydajniejsza i wygodniejsza.
W razie potrzeby ilość przepływu oleju hydraulicznego można ustawić ręcznie za pomocą elementu sterującego „Jog Dial”. Jest to znaczna zaleta, kiedy maszyna napędza hydrauliczny osprzęt dodatkowy, który nie wymaga pełnej wydajności hydraulicznej maszyny, jak np. w przypadku szczypiec do beli lub zamiatarki. Przy prawidłowym zastosowaniu można zrezygnować z drogich zaworów regulacji przepływu na osprzęcie dodatkowym. Daje to kierowcy możliwość delikatnej i chroniącej zasoby naturalne pracy z maszyną i urządzeniami dodatkowymi. W maszynach osiągających prędkość 40 km/h dostępne są teraz nowe, praktyczne opcje. W tym celu zmienione zostaje przełożenie osi i przekładni oraz zamontowany zostaje większy silnik jezdny i większa pompa nastawcza. Maszyny uzyskują dzięki temu kolejne 20% siły uciągowej, automatyczną amortyzację ramienia załadowczego z 3 trybami oraz można je naturalnie szybciej przemieścić z punktu A do B.
Aby zapewnić optymalną pracę z przyczepą dokonano również różnych zmian z tyłu maszyny. Poza normalnym sprzęgłem holowniczym przyczepy do dyspozycji jest teraz również wersja regulowana na wysokość (od 60 do 90 cm), którą można dostosować do wysokości dyszla przyczepy. Zależnie od sprzęgu możliwe są masy przyczepy od 3 500 kg do 8 000 kg. Do tego układ hamulca pneumatycznego przyczepy umożliwia pracę przyczep wyposażonych w taki hamulec, zwiększając dzięki temu jeszcze bardziej zakres zastosowań maszyn.



1160 eHoftrac firmy Weidemann ulega dalszym ulepszeniom



Nowa technologia akumulatora AGM dalej rozwija ładowarkę kompaktową z elektrycznym napędem.
Z pierwszą napędzaną elektrycznie ładowarką podwórzową, 1160 eHoftrac, firma Weidemann podjęła w 2014 roku pomyślną próbę zaistnienia na rynku napędów o dużej przyszłości. Od kwietnia 2015 roku maszyna jest produkowana seryjnie, często wykorzystywana na polu oraz teraz podlega pierwszym usprawnieniom i dalszemu rozwojowi. Od 2017 roku w eHoftrac montowany jest akumulator AGM wysokiej jakości firmy Hoppecke. Skrót AGM pochodzi przy tym od „Absorbent Glass Mat”, co oznacza, że przy tym rodzaju akumulatora elektrolit wiąże się w matach z włókna szklanego. Dzięki zamkniętej skrzyni akumulatora uzyskujemy przy tym szczelny system. Akumulator jest mniej wrażliwy na temperaturę i emituje mniej ciepła podczas ładowania i pracy.
Mniejsze zapotrzebowanie na wentylację zapewnia większe bezpieczeństwo podczas ładowania. Ponadto system nie wymaga uzupełniania destylowanej wody.
Do dyspozycji są bez zmiany różne poziomy mocy. Standardowy akumulator ma moc 48 V i pojemność 240 Ah, opcjonalny akumulator odpowiednio 48 V i 310 Ah. Nowy akumulator AGM niesie ze sobą ponadto całe spektrum korzyści w zakresie obsługi maszyny 1160 eHotrac: Wyższy stopień wydajności i lepsze osiągi przy takiej samej pojemności są do dyspozycji podobnie jak zwiększona zdolność regeneracji (odzysk energii). Akumulator AGM posiada zintegrowaną ładowarkę „Onboard”, dzięki czemu nie wymaga już żadnej ustalonej stacji ładującej w lokalnych zakładach. Ładowanie jest możliwe bez problemu w każdym gnieździe 230 V przy obciążeniu prądem stałym 16 A.
Decydując się na maszynę zasilaną akumulatorem potencjalni klienci widzieli dotychczas rozdźwięk między długim czasem ładowania i skoncentrowanym, często ocenianym na za krótki czasem pracy. Największą zaletą technologii AGM jest dlatego możliwość doładowań w dowolnej chwili, co rozwiewa wszelkie wątpliwości. W przypadku wymiany akumulatora, posiadane już przez klienta maszyny można również dostosować do pracy z nową technologią AGM.



Nowa, kompaktowa ładowarka teleskopowa T6027



Wprowadzając w ciągu roku model T6027 w klasie maszyn o wymiarach 2 x 2 m, firma Weidemann zastępuje wycofany z rynku model T6025 jego znacznie ulepszonym następcą. Maszyna z wysokością podnoszenia do 6 m jest przeznaczona dla średnich i dużych przedsiębiorstw rolniczych oraz biogazowni. Wyposażona w ulepszone parametry wydajności i wiele nowych opcji zostanie ona wprowadzona w lipcu 2016 roku.

Nowy model T6027 jest wyposażony w silnik z turbodoładowaniem poziom III-B o mocy 55,4 kW/75 KM. Działa on standardowo z utleniającym reaktorem katalitycznym (DOC) lub opcjonalnie z filtrem cząstek stałych dla silnika wysokoprężnego (DPF). Dzięki temu maszyna oszczędza paliwo oraz działa z pełną mocą i dynamiką. Aby zagwarantować kierowcy maksymalną wszechstronność i skuteczność prac do dyspozycji są teraz 3 biegi (0-7 km/h, 0-15 km/h oraz 0-20 km/h) – opcjonalnie można również uzyskać prędkość 30 km/h. Maksymalne obciążenie użytkowe można było zwiększyć do 2,7 t, co umożliwia maszynie różnorodny zakres zastosowań. Wielokrotnie wyróżniany system wspomagania operatora vls (Vertical Lift System) jest standardem w ładowarkach teleskopowych Weidemann i został również zastosowany w modelu T6027. Tutaj kierowca może wybierać spośród 3 różnych trybów – łyżki, składowania i ręczny. Umożliwia to szybkie ładowanie w każdym obszarze zastosowania i oferuje maksymalne bezpieczeństwo kierowcy.



Dalsze nowości w skrócie.
Elektronicznie sterowany joystick i rozprowadzanie przepływu niezależne od ciśnienia (Flow Sharing) umożliwiają kierowcy szybki załadunek, ponieważ jednocześnie można wykonywać różne ruchy (podnoszenie/opuszczanie, zjeżdżanie i podjeżdżanie). Szczególnie praktyczna jest ponadto dostępna teraz funkcja automatycznego cofania łyżki. Pozycję uchwytu narzędziowego zapisuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku na joysticku. Podczas następnego załadunku narzędzie można ustawić dokładnie w tej samej pozycji. Funkcja automatycznego cofania łyżki dba przy tym jednocześnie od wygodę i prędkość kierowcy podczas powtarzających się prac, takich jak układanie w stosy za pomocą wideł do palet lub podczas napełniania zbiorników z ustaloną wysokością lub pokonywanie ścian bocznych za pomocą łyżki. Również w celu podłączania i odłączania urządzeń dodatkowych napędzanych hydraulicznie ładowarka teleskopowa T6027 oferuje szczególną funkcję: Przycisk redukcji ciśnienia 3. obwodu sterowniczego jest dobrze dostępny na zewnątrz na ramieniu teleskopowym. Dzięki temu jeszcze szybciej i skutecznie można wymieniać urządzenia dodatkowe. Funkcja działa również przy włączonym zapłonie lub silniku.

Dzięki zastosowanej w maszynie funkcji „Jog Dial” można w razie potrzeby ręcznie wyregulować ilość przepływu oleju hydraulicznego. „Jog Dial” stanowi elektroniczny element sterujący w formie obracanego falcem koła, który służy do bezstopniowej regulacji. Jest to znaczna zaleta, kiedy maszyna pracuje z przeróżnymi urządzeniami dodatkowymi i podczas zastosowania poszczególnych urządzeń wymagana jest regulacja ciśnienia oleju. Ponadto istnieje możliwość regulacji ilości oleju dostarczanej do przyłączy podczas pracy ciągłej. W ten sposób można bezstopniowo ustawić prędkość obrotową zamiatarki lub pługu śnieżnego. Daje to kierowcy możliwość delikatnej i chroniącej zasoby naturalne pracy z maszyną i urządzeniami dodatkowymi. Zabrudzeniu kratki wentylacyjnej, np. podczas załadunku słomy można przeciwdziałać za pomocą wentylatora rewersyjnego. Silnik hydrauliczny i pompa są przystosowane do odwrotnego przepływu strumienia powietrza wentylatora (możliwość pracy rewersyjnej). Naciśnięcie przycisku w kabinie wydmucha po prostu brud na powierzchnię ssącą maski silnika. Chroni to maszynę przed uszkodzeniami w wyniku przegrzania i zapobiega dodatkowemu wysiadaniu kierowcy z maszyny. Model T6027 oferuje doskonałą widoczność, a głęboko osadzona, stromo opadająca maska silnika dba o szczególnie dobry widok z prawej strony. Tam, gdzie nie są wymagane przejazdy poniżej 2 m, klient uzyskuje jeszcze lepszy wgląd w cały zakres prac dzięki optymalnemu podwyższeniu kabiny o 12 cm. Boczna i tylna szyba kabiny mogą być opcjonalnie ogrzewane. Zwiększa to znacznie widoczność w porze zimowej. Ładowarka teleskopowa idealnie nadaje się do pracy z przyczepami. W tym celu do dyspozycji są opcjonalnie różne sprzęgi holownicze przyczepy: począwszy od prostego sprzęgu manewrowego, poprzez półautomatyczny, aż po sprzęg z zaczepem automatycznym typu Hitch. Niehamowane obciążenie przyczepy wynosi 750 kg, z jedną osią hamowaną - 3 500 kg oraz z dwoma osiami hamowanymi - 8 000 kg. Hydrauliczny układ hamowania umożliwia obciążenie przyczepy do 11 250 kg. Do podłączenia wywrotki istnieje możliwość zastosowania przyłącza hydraulicznego. Ponadto nowa ładowarka teleskopowa T6027 jest wyposażona w liczne dalsze opcje, takie jak trzypunktowy układ zawieszenia, wał odbioru mocy, układ centralnego smarowania, ręczne hamowanie impulsowe lub gaz ręczny itd. Model T6027 oferuje wiele nowych funkcji, które są pomocne i logiczne w praktyce - kompaktowa ładowarka teleskopowa, która poradzi sobie z wszystkimi zadaniami w zakładzie dzięki różnorodności urządzeń dodatkowych.


Dedykowane narzędzia robocze